Administrativ chef
SVPH

Sällskapet Vänner till Pauvres Honteux (SVPH) är en stiftelse som drivs utan vinstintresse. SVPH verksamhet spänner över flera verksamhetsområden. Stiftelsen erbjuder ett unikt koncept som omfattar 550 lägenheter i egna fastigheter i Fredhäll och Bromma i Stockholm för de som fyllt 55 år med tillhörande servicepaket med gemensamma middagar och ett stort antal gemensamma aktiviteter som drivs av hyresgästerna själva. Vidare driver SVPH vård- och omsorgsboendet Nockebyhöjden samt hemtjänst i egen regi. Vi siktar mot att vara Stockholms mest attraktiva arbetsgivare inom fastighet, service och omsorg. 

Nu söker vi dig som vill ansvara för vår administrativa funktion och leda arbetet med att skapa ett högkvalitativt verksamhetsstöd inom organisationen. Hos oss får du vara med och skapa mening för människor och bidra till att SVPH, med vårt unika koncept, är en organisation i tiden. Vår kultur präglas av glädje, trygghet och omtanke och vi ser fram emot din bidragande kraft på vår fortsatta utvecklingsresa!

Om rollen:
Som administrativ chef har du ett brett och övergripande ansvar för stiftelsens ekonomi, IT och administration. Den administrativa avdelningens uppdrag är att säkerställa en effektiv resursanvändning utifrån ett organisatoriskt helhetsperspektiv samt att åstadkomma ändamålsmässiga arbetssätt och system. Du har personalansvar för en redovisningsansvarig och en controller, rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen på SVPH där alla förväntas bidra med helhetssyn för att tillsammans vidareutveckla SVPH:s arbete och varumärke.

Rollen som administrativ chef är utvecklingsorienterad och en viktig del i arbetet är att utifrån behov forma, samordna och utveckla arbetssätt inom hela verksamhetsstödet tillsammans med dina medarbetare. Du har det övergripande ansvaret för budgetprocess, ekonomisk analys, resultatuppföljning och avtalshantering samt att säkerställa att de regler och direktiv som styr verksamheten efterlevs. Du har också ett nära samarbete med vår externa IT-partner där du agerar kravställare och beställare. Avdelningen har en viktig funktion i det fortsatta arbetet med den digitalisering och effektivisering som pågår i verksamheten.

Dina kvalifikationer:

  • Goda ekonomikunskaper och erfarenhet av att arbeta med budget, redovisning, ekonomisk uppföljning och analyser.
  • Chefserfarenhet med påvisbar förmåga att leda och utveckla medarbetare.
  • Förståelse för, och helst erfarenhet av, att arbete i en idéburen eller politiskt styrd organisation.
  • Goda IT-/systemkunskaper och vana av att agera kravställare och beställare.
  • Vana att arbeta operativt i ekonomisystem.
  • Erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete inom en administrativ funktion.
  • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.
  • Eftergymnasial ekonomisk utbildning alternativt likvärdiga kunskaper som förvärvats genom praktiskt arbete.
  • Erfarenhet av ledningsgruppsarbete är meriterande.

Vem är du?
Som person är du kommunikativ och samarbetsinriktad med goda ledarskapsegenskaper. Du har lätt för att göra analyser och se helheter. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och månar om att skapa en god arbetsmiljö för dig själv och andra. För att trivas i rollen behöver du vara prestigelös och tycka om att arbeta med ett brett spektrum av arbetsområden. Vi ser gärna att du är nyfiken och utmanar oss att tänka i nya banor – bland annat att synliggöra vårt unika varumärke vilket är ett prioriterat område där vi ser fram emot din bidragande kraft.

Vi erbjuder:
Välkommen till en viktig roll inom en organisation med ett unikt koncept där du som del av ledningsgruppen ingår i ett team som samarbetar, ser till helheten och har roligt tillsammans.